Köpvillkor

Här hittar du information om allt från priser, betalningsalternativ, ångerrätt till frakt, fraktskador och reklamation.

Betalning och priser

Priser i svenska kronor

Priset för varje vara anges i svenska kronor (SEK) och inklusive moms. I kassan kan du se det totala priset för din order, inklusive alla avgifter, så som moms och frakt.

Betalning via Klarnas betallösning

Vi använder oss av Klarnas betallösning för alla betalningar. I Klarnas checkout kan du välja att betala direkt, betala via faktura eller delbetala. Du kan använda Visa, Mastercard eller Amercian Express. 

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kommer vi att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna. Detta för att Klarna ska kunna anpassa möjliga betalmetoder för dig. Du godkänner Klarnas köpvillkor när du i erlägger betalning i kassan. De personuppgifter som delas med Klarna behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Frågor om betalningar?

Behöver du nå Klarnas så kontakta deras Kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10.

Klarnas öppettider är följande:
Mån–Fre 8–22
Lör–Sön 10–14
Stängt på helgdagar
Klarna är alltid tillgängliga via chat

Faktura från Fortnox Finans

Har du fått en faktura från Fortnox Finans? Har du frågor eller funderingar så når du dem på telefon 0470-78 50 00 eller via e-post på minfaktura@fortnox.se.

Fortnox Finans öppettider är följande:
Mån–Fre 9–16 (lunchstängt 11:30 – 13:00)
Avvikande öppettider: 
Dag före röd dag stänger växeln kl. 15:00.
Dagen före midsommarafton, julafton och nyårsafton stänger växeln kl. 12:00.
Röda dagar har Fortnox Finans stängt.

Leverans

Transportsätt

Varorna fraktas med DHL eller Bussgods inom Sverige, och leveranstiden är vanligtvis mellan 3 till 7 vardagar. I kassan kan du själv ange om du vill hämta varorna på närmaste utlämningsställe eller få hemleverans. Aktuella fraktkostnader finns angivna i kassan. Till utlandet fraktas våra produkter av UPS.

Hämta på vårt lager

Bor du i närheten av vårt huvudkontor i Göteborg? Då kan du välja att hämta varorna direkt hos oss helt gratis! Se bara till att höra av dig först så vi kan se till att det finns någon på plats och tar emot dig.

Ångerrätt

Enligt konsumentköplagen har du som privatperson alltid 14 dagars ångerrätt. Returen skickas tillbaka till oss på: Infracenter Sverige AB, Datavägen 10, 436 32 Askim. Du som kund står för frakten.

Det är viktigt att följande punkter uppfylls vid ångerrätt:

  • Produkten ska returneras i väsentligt oförändrat skick.
  • Produkten får ej vara använd eller trasig.
  • Produkten ska returneras i originalförpackning samt med inneremballage.
  • Produkten ska vara komplett med samtliga tillbehör och originalhandlingar.

Om inte samtliga punkter uppfylls kommer inte Infracenter att godta ångerrätten och produkterna kommer skickas tillbaka till dig som kund och du debiteras för fraktkostnaden.

Ångerrätt på beställningsvaror

Ångerrätten gäller inte för beställningsvaror. Beställningsvaror beställs särskilt för dig som kund från våra leverantörer och kan således inte avbeställas eller återlämnas inom ångerrätten. Om en produkt är beställningsvara eller inte framgår på produktsidan för respektive produkt.

Reklamation

Som konsument har du lagstadgad rätt till reklamation om det är ursprungsfel på produkten. Infracenter erbjuder förlängd produktgaranti upp till tio år. Det är viktigt att du som konsument åberopar felet så snart det upptäcks och inte fortsätter att använda produkten, då kan reklamation och garanti förbrukas.

Kundens ansvar

Du som kund ansvarar för att produkten installeras enligt anvisad installationsanvisning. Visar det sig att installatören har orsakat felet genom felaktigt montage eller liknande måste installatören stå för kostnaden. Om du som kund själv har orsakat fel genom eget handhavande kommer du själv att stå för kostnaderna.
I situationer där Infracenter inte har informerats om montering och installation eller inte har godkänt arbetet kommer kostnader för felsökning och reklamation inte att ersättas. Vid felaktig montering kan inga anspråk ställas på exempelvis förlorad energibesparing eller liknande.

För att du ska få rätt värme, energibesparing och rätt till reklamation är det alltså viktigt att montering och installationen har gått rätt till med certifierad elektriker och montering enligt Infracenters rekommendationer.

Fraktskador

Alla våra produkter är försäkrade under transporten men ibland har man otur och godset skadas under leveransen. Det är därför viktigt att du som mottagare kontrollerar godset och säkerställer att det är korrekta varor och korrekt antal kollin enligt fraktsedeln. Synliga yttre skador på paketet måste rapporteras direkt på fraktsedeln och meddelas oss. Dokumentera även skadorna med foto. Transportskador på panelen som inte är synliga vid mottagandet måste anmälas senast tre dagar efter mottagandet. Dessa skador ska dokumenteras med foto. Invänta sedan bekräftelse från oss på Infracenter via mail och returnera därefter den skadade panelen.

Ersättning vid fraktskada

Vid fraktskada ersätter vi på Infracenter panelen genom att skicka en ny, vi står självklart även för frakten för den nya panelen. Om skadan däremot inte har anmälts inom 3 dagar ersätter inte Infracenter varan, eftersom Infracenter inte längre får någon ersättning av fraktbolaget.